Posted by / woensdag 7 september 2016 / 1 Comment /

Book Review • Harry Potter and the Cursed Child

Dit is de aller eerste keer dat ik zoiets schrijf; een boek review. Maar gezien de hype vond ik net toch wel waard om zoiets te doen. Ik bestelde dit boek namelijk en had hem vrij snel uit. Ik geef geen spoilers! Dus lees je mee?

Mijn jeugd bestond zo een beetje uit Harry Potter. Het eerste boek verscheen in 1998, ik was toen 7. Maar in 2000 kreeg ik voor de kerst de eerste tot en met het vierde boek. Ik was 9 en direct helemaal bezeten van de boeken. Ik nam ze vaak mee op vakantie en las ze in één ruk uit. Toen het 8e boek uit kwam moést ik deze natuurlijk ook hebben.

Het achtste boek van J.K Rownling heet Harry Potter and The Cursed Child en telt 330 bladzijdes. Heerlijk! Op dit moment is het boek in het Engels al verkrijgbaar, maar in november komt het boek ook in het Nederlands uit.  Ik kon niet wachten en bestelde het Engelse exemplaat om lekker op vakantie te lezen.

Althans, dat was het idee. Ik had natuurlijk beter moeten weten. Never de nooit niet dat ik hier een héle vakantie over zou gaan doen, want binnen 4 dagen had ik het boek al geheel verslonden. Het is een prachtig mooi verhaal. En ik wil geen spoilers geven omdat er nog velen zijn die het boek aan het lezen zijn, of nog wachten op de Nederlandse vertaling.

Het feit dat ik dit boek al binnen zo een korte termijn verslind kan denk ik al genoeg zeggen. Het was zo spannend, verassend en bijzonder dat ik het boek gewoon niet neer kon leggen! Er zaten weer prachtige verassingslementen in, dingen die je absoluut niet verwacht en ook hele vertederende momenten. Ook zie je Harry Potter zelf op een manier zoals wij hem nog niet bepaald hebben gezien. Ook het feit dat dit boek gebaseerd is op het toneelstuk vind ik erg mooi. Het leest ook weg als een script, waardoor je heel snel kunt lezen.

Aan de ene kant dus mooi, maar aan de andere kant hou ik toch nog meer van de eerste zeven boeken. Waarom? Omdat daar gewoon echt een verhaallijn in zit die je meesleept in een bijzondere wereld. Ook zitten er natuurlijk veel meer details in de eerste boeken. Maar desalniettemin vind ik dit boek ook heerlijk om gelezen te hebben! Ook las ik dat J.K Rowling nog 3 boeken gaat uitbrengen met hierin korte verhalen van 10.000 woorden, en kijk ik , als echte Harry Potter fan nu alweer naar uit. Yes!

Harry Potter and The Cursed Child bestelde ik bij bol.com voor €19,95.

Heb jij Harry Potter and The Cursed Child al gelezen en wat vond jij ervan?

Liefs,