Posted by / dinsdag 30 december 2014 / 6 Comments /

Food • Balansen na de feestdagen


We kennen het allemaal denk ik wel; enorm volgevreten zijn/raken gedurende de feestdagen. Eerste hebben we al die lekkernijen met Sinterklaas, dan volgt de kerst en dan tot slot ook nog al dat lekkers met Oud en Nieuw. Ik begrijp wel dat men elk jaar de goede voornemens maakt om af te gaan vallen, want volgens mij kan je zo gemakkelijk 5kg aankomen in de decembermaand! Alles over balansen ga ik jullie dan ook vandaag vertellen.



Voor sommigen kan het een doorn in het ook zijn; opeens minder gaan eten. Want ja, eerlijk is eerlijk, alles was zo enorm lekker in december! Maar wanneer je op 1 januari op de weegschaal staat, voel je je toch vaak lichtelijk bezwaard. " Waarom heb ik toch zoveel gegeten?"

Ten eerste wil ik even kwijt; het is zeker niet erg om je eens te laten gaan. We zijn tenslotte maar een mens, die houden van gezelligheid, festiviteit en de daarbij horende lekkernijen. Het is dan alleen de kunst om dat gedrag niet voort te zetten. Hier een paar trucs die ik zelf toe pas:


1. Veel water drinken
Tijdens de feestdagen merk je zelf ook echt wel dat je geen 2 Liter water per dag drinkt. Doordat je weinig water drinkt en je maag leeg is krijg je dus veel meer trek! Begin weer lekker met het drinken van water en het hongergevoel zal een stuk minder aanwezig zijn.


2. Eet meerdere malen per dag.
Hiermee bedoel ik: ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten. Wanneer je met regelmaat eet neemt het gevoel van trek ook af. Met de feestdagen eet je natuurlijk de hele dag door, dus je lichaam is een beetje ontregeld. Gewoon weer even aanleren dus!


3. Eet alleen wat je nodig hebt
Niemand ontbijt met 3 croissantjes, 2 sneetjes krentenbrood en 5 afbak pistoletjes toch? ;-)
Dit klinkt natuurlijk overdreven (of misschien niet, haha) maar eet gewoon weer even wat minder; 2 crackers, een sneetje brood, wat kwark of iets dergelijks. Het All You Can Eat principe is dus weer voorbij.

4. Varieer!
Je lichaam kan vrij lui worden als je elke dag hetzelfde eet. Mix het daarom een beetje! Ontbijt de enige dag met een sneetje brood, volgende dag 2 crackers, dan een keer kwark en ga zo door.

Ik pas deze tips zelf toe en merk dat ik binnen een week gewoon weer op schema ben en mijn lichaam het vele eten alweer verleerd is. Hopelijk gaat het bij jullie ook lukken en als je zelf nog een goede tip hebt, laat die dan gerust achter!

Volg jij Sharmaine Sarina al?
Bloglovin , Youtube , Twitter en Instagram!

Liefs,
Sharmaine
Share This Post :
Tags :

6 opmerkingen:

  1. mevrouw de voedingsdeskundige -of hoe het ook heet- , haha! Super fijn dit, al drink ik wel echt twee liter water - ja ook met de feestdagen, ik drink bijna alleen maar water en hey thee is ook water :) Zo fijn en duidelijk dit artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nou, dat ben ik bij lange na niet hoor haha! Maar dankjewel voor alle complimentjes, super lief! x

      Verwijderen
  2. Fijn tips, haha! Drinken moet ik meer doen, ik heb nu hoofdpijn en denk, umh, ik heb net 1 glaasje leeg, oepsie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele goeie tips. Ik merk dat ik laatste tijd echt onwijs weinig drink.. Soms 2 bakken koffie op een dag en that's it.
    Ik kan niet wachten op het nieuwe jaar want dan ga ik er weer helemaal voor ^^

    BeantwoordenVerwijderen

Hi There!



Leuk dat je een kijkje komt nemen op sharmainesarina.nl. Op deze blog vind je artikelen over beauty, lifestyle, food, en af en toe een persoonlijk artikel als ik iets kwijt moet. Heel veel leesplezier en laat gerust een reactie achter!





Zoeken

Social Media

      





Follow by Email